joi, iunie 20, 2013

MUGURI DE SPERANŢĂ


Acum câteva zile am fost la noul sediu al RTS - Clubul Patria, în apropiere de zona la care "mogulul" de presă Nelu Mîţu se pricepe cel mai bine, adică "Terasa Marinarul". Televiziune lângă cârciumă! Sau invers! Dar nici nu mai contează, pentru că am ajuns acolo la invitaţia bunei mele prietene şi colege Beatrice. Este din nou la butoane şi are grijă de ceea ce-i place mai mult ca orice pe lume: pregătirea ştirilor pentru principalul jurnal al zilei, cel de la ora 20.00. Am fost dezolat de halul în care a ajuns această televiziune de top a judeţului, acest brand de excepţie. Nimic nu mai semăna cu locul în care am petrecut mai bine de cinci ani din viaţa mea. Tristeţe, mizerie, dezolare! O televiziune prăbuşită de un individ ciudat, plin de el şi paralel cu munca de televiziune, o televiziune prăbuşită, însă, pe mâna unor oameni de televiziune ce i-au devenit consilieri şi susţinători, dar care, îmbătrâniţi în rele, au distrus tot. În câteva cuvinte, m-am crucit şi chiar am compătimit-o pe Beatrice, un om mereu plin de viaţă, pentru ceea ce va trebui să reclădească aici. Dar... există, dincolo de aspectul dezolant a ceea ce a mai rămas din biata RTS, şi ... MUGURI DE SPERANŢĂ!

Un alt investitor a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni, a readus firma la linia de plutire şi va încerca să păstreze televiziunea vie. Poate că RTS va reveni la ceea ce a fost, poate că nu! Dar nu asta e important, ci faptul că nicio instituţie media nu trebuie lăsată să moară, pentru că moartea unei televiziuni, a unui post de radio, a unui ziar (print sau on-line) înseamnă o pierdere pentru libertatea şi democraţia atât de greu câştigate în România post-decembristă. RTS trebuie să rămână în peisajul media local! Ieri am înţeles că lui Mîţu i-au trebuit doar patru luni şi jumătate pentru a prăbuşi un vis. În aceste patru luni şi jumătate, de aici au plecat cei mai buni oameni, s-a risipit şi ultima brumă de prestanţă media. În fine, va fi mult de reparat la RTS, dar muguri de speranţă mai există, pentru că răul a fost tăiat din rădăcină, iar "specialiştii" au plecat. Sperăm că nu se mai întorc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentați