vineri, martie 01, 2013

Ultima tableta a zilei, în calitate de redactor şef

Sunt zeci şi zeci de întrebări care mi se pun, de două săptămâni încoace! Nu am vrut să vorbesc nimic, nu am vrut să spun nimănui nimic, ci doar am dorit să ascund undeva în sufletul meu o durere mare, intensă şi greu de ameliorat vreodată. Cineva, nu mai contează cine, a ucis un vis, un proiect, o speranţă! Iar acel cineva a şters cu buretele istoria de aproape 6 ani a celui mai mare şi mai puternic cotidian care a existat vreodată în acest judeţ, INFORMAŢIA DE SEVERIN. Poate a făcut-o din neştiinţă, poate a făcut-o din răutate, însă eu mai cred şi astăzi că a fost, mai degrabă, foarte prost sfătuit. Nu poţi ucide un cotidian, tranformându-l într-un săptămânal mediocru, despre care, la un moment dat şi tu ajungi să ai sentimente de respingere. Dacă distrugi un vis şi dacă ştergi munca de şase ani a unor oameni care au pierdut multe ore din viaţa lor acolo în redacţie şi oameni care ţi-au fost alături, crezând că tu, cel care acum încerci să fii şi lider politic, şi patron de presă, meriţi toată atenţia, atunci înseamnă că nu ai suflet şi că nu eşti cel pe care eu, redactorul şef al acestui minunat ziar, l-am crezut un altfel de politician şi un jucător. Poate că vrei să te aşezi liniştit la umbra unei forţe redutabile pe care un trust de presă ţi-o conferă, dar trebuie să ştii, atunci, că nu poţi ignora oameni de presă şi oameni care mânuiesc condeiul, doar pentru că aşa ai tu chef. În acea campanie electorală, ce-i drept una dintre cele mai mizerabile pe care eu le-am putut vedea în ultimii 17 ani, unul din clipurile electorale îmi dădea un sentiment de victorie a binelui asupra răului: "Credeaţi că Mîţu poate fi înfrânt? Mîţu se întoarce!" Da, am crezut că el se va întoarce, pentru că el făcuse multe fapte bune, iar una dintre ele şi azi mă impresionează - stoparea ridicării abuzive a autoturismelor severinenilor de pe străzile municipiului, am crezut că el se întoarce! Şi s-a întors! Cu spatele! Chiar dacă INFORMAŢIA ar fi apărut pe o simplă foaie A4, din lipsă de resurse financiare, nu ar fi contat! Le-am fi explicat cititorilor că atât mai putem face momentan, în vâltoarea unei crize cumplite. O criză financiară, economică, morală şi oricum mai vreţi să îi spuneţi. Dar INFORMAŢIA DE SEVERIN nu era doar un ziar cotidian, ci un spirit, un vis, o dorinţă supremă şi fierbinte de a schimba această lume. Acesta este poate aspectul pe care nu l-a înţeles cel care a ucis cotidianul născut de ziua BIRUITORULUI Sfânt Gheorghe. Şi celălalt aspect este legat de omul care a fost timp de aproape şase ani îngerul păzitor al acestui spirit numit INFORMAŢIA DE SEVERIN: Anca Stănişoară. Ea nu ar fi ucis acest spirit niciodată!
Astfel am dorit să răspund celor care mă opresc pe stradă şi mă întreabă unde este "Revista presei", unde este "Tableta zilei", unde este INFORMAŢIA! Şi sunt mulţi! Nu sufăr pentru că nu mai sunt redactor şef, ci sufăr pentru că nu am crezut că un miracol poate fi ucis în câteva secunde. Ce voi face eu? Poate voi reveni la ziarul care mi-a fost atât de drag mai bine de 6 ani: EDIŢIE SPECIALĂ. Poate voi scrie aici pe blog! Dar, oricum, orice s-ar întâmpla, cred că un jurnalist trebuie să îşi facă meseria şi să scrie, să scoată la iveală răul, să schimbe societatea şi să dea o speranţă copiilor aceste minunate ţări. Cu sau fără moguli de presă impasibili! Şi încă ceva: Sunt foarte trist, din motive pe care nu le pot descrie aici, dar printre valurile de tristeţe am recepţionat şi fărâme de speranţă. Mai există câţiva oameni minunaţi în jurul meu, iar unuia dintre ei îi voi mulţumi public într-o zi. Poate cineva îmi va alunga tristeţea sau poate deja mi-a alungat-o!
Indiferent de toate acestea, un lucru e sigur: Nu ştiu dacă "Mîţu se întoarce!", dar ştiu că Romeo Crîşmaru se va întoarce. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentați