duminică, iunie 26, 2011

Lider de audienţă

Am observat cu profundă uimire că această știre foarte veche desigur, revine în aceste zile, în topul celor mai citite articole de pe blogul meu și, pentru a nu se crea confuzii, trebuie să precizez faptul că această stare de fapt nu mai corespunde demult realității!
da,la vremea aceea, RTS era LIDER DE AUDIENȚĂ! Dar acum nu mai este nimic, este zero barat, probabil la coada audiențelor și asta deoarece aici s-a prestat cel mai defectuos management media și cea mai tembelă politică! Așa că nu trebuie să vă faceți iluzii! Ceea ce citiți aici este o frumoasă amintire, gfreu de reeditat vreodată! AMIN!





După 5 ani şi jumătate de existenţă, nu şi-au zdrobit concurenţa, ci pur şi simplu au desfiinţat-o!

RTS lider incontestabil de audienţă în Mehedinţi

Profesionalism, implicare, dăruire, munca în echipă, obiectivitate şi multă – multă pasiune! Acestea sunt ingredientele celei mai frumoase poveşti de succes trăite vreodată de un post de televiziune local. Pe segmentul ei şi în judeţul ei, RTS are cea mai mare cotă de audienţă, comparabilă atât cu televiziunile locale concurente, cât şi cu celelalte televiziuni locale din România. RTS are audienţa de două ori şi jumătate cât toate concurentele sale – DATINA, GALAXY şi TELE 2, luate la pachet.

Radio Televiziunea Severin (RTS) înseamnă acum la cinci ani şi jumătate distanţă de prima emisie, o poveste a succesului incontestabil şi a cuceririi masive a audienţei, pe toate segmentele posibile. Profesionalismul, dăruirea, abordarea obiectivă a evenimentelor locale, implicarea în proiecte de asistenţă socială şi campanii umanitare, reportajele şi emisiunile de mare impact, emisiunile de ştiri, precum şi dezbaterile televizate, toate acestea au reuşit să aducă televiziunii RTS cel mai mare segment de telespectatori din judeţ, dar şi o audienţă, la nivel judeţean, comparabilă doar cu câteva dintre cele mai mari televiziuni din România. Primul studiu de audienţă, realizat profesionist şi ştiinţific, pentru staţiile locale de televiziune din România, de către o companie de prestigiu în acest domeniu, în perioada mai – iunie 2011, a subliniat ceea ce mehedinţenii ştiau deja, dar nu cifric şi procentual: RTS este liderul incontestabil de audienţă şi televiziunea preferată a mehedinţenilor. Pe locurile următoare în clasamentul celor apreciate televiziuni din Mehedinţi se găsesc, în ordine, la diferenţe foarte mari, DATINA TV, GALAXY TV şi TELE 2 TV. Toate acestea nu reuşesc împreună să acopere decât 42% din audienţa pe care RTS o capacitează singură.

Studiu profesional

Studiul pentru Audienţa Televiziunilor Locale (SATVL) a fost organizat împreună cu ARBOmedia şi realizat de DAEDALUS MILLWARD BROWN, o companie cu experienţă şi prestigiu în segmentul cercetărilor de piaţă. Studiul a analizat audienţa a 21 de televiziuni locale din 49 de oraşe ale României. Prin intermediul metodologiei CATI, au fost intevievate eşantioane reprezentative din fiecare oraş în parte şi pentru fiecare staţie TV locală analizată. Datele rezultate relevă interesul publicului pentru staţiile de televiziune locală, pentru ştirile şi evenimentele desfăşurate în plan local. Persoane active, cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani, din mediul urban, înregistrează un volum de vizionare semnificativ pe canalele TV locale. Celelalte televiziuni care au intrat în studiul de audienţă, alături de RTS sunt: TV Arad; Argeş TV; Unu TV Bacău; AS TV Bistriţa Năsăud; Tele M din Botoşani şi Iaşi; RTT Braşov; Campus TV Buzău; Banat TV Caraş-Severin; Alpha TV Cluj; CTV Constanţa; Artpress TV Dâmboviţa; Oltenia 3 TV Dolj; TV Galaţi; Acces TV Gorj; HD TV Hunedoara; Maramureş TV; Ştii TV Mureş; UNU TV Neamţ; Prahova TV; Nord Vest TV Satu Mare; Eveniment TV Sibiu; Bucovina TV Suceava; TVT 89 Timiş; Etalon TV Vâlcea şi Atlas TV Vrancea.

Lider incontestabil

În cuprinsul studiului, sunt cuprinse, în ordinea alfabetică a judeţelor de domiciliu, toate televiziunile locale auditate. RTS este singura în dreptul căreia scrie „LIDER INCONTESTABIL AL PIEŢEI TV LOCALE”. Televiziune cu profil general, distribuită prin antenă, satelit şi reţelele de cablu RCS & RDS, ENIASN, DIGI TROM SUD, RTS are 24 de ore de emisie şi cuprinde în grila de programe ştiri, divertisment, talk show-uri, emisiuni live de interes local. Acoperirea tehnică a staţiei TV arată faptul că 86% din populaţia oraşelor Drobeta-Turnu-Severin, Baia de Aramă şi Strehaia recepţionează acest canal de televiziune. De asemenea, 91,7% din persoanele intervievate în cadrul studiului de piaţă, în Mehedinţi, au ca sursă de informare pentru ştiri locale televiziunea, comparabil cu 53,6% - radio; 57,6% - ziarele şi 59% - internetul. Cifra procentuală, poate cea mai importantă în ecuazia unei televiziuni, este cea a componentei daily reach. Mai exact, aceasta arată faptul că numai într-o singură zi 32% din mehedinţeni, adică un număr de 23.560, vizionează programele TV ale staţiei RTS. Profilul telespectatorului, conturat de acest studiu scoate la iveală faptul că 60,4% din persoanele care au urmărit canalul RTS au venituri individuale de nivel mediu şi ridicat. 55,3% din telespectatorii RTS sunt bărbaţi şi 44,7% sunt femei. Categoria de vârsă dominantă a telespectatorilor RTS este cea cuprinsă între 35 şi 44 de ani (28%), urmată la cîteva procente de categoria de vârstă 25 – 34 de ani (22%). Circa 19,6% din telespectatori au între 45 şi 54 de ani, 18,6% au între 55 şi 64 de ani, iar 11,9% au între 15 şi 24 de ani. Audienţa extinsă arată faptul că 48.637 de persoane, adică un procent de 66,1%, vizionează staţia TV RTS, într-o săptămână.  Studiul mai arată şi un alt fenomen care relevă statutul de lider incontestabil al audienţei şi practic o performanţă inegalabilă. Este vorba de faptul că la capitolele daily reach şi audienţă extinsă, adică numărul de telespectatori care au răspuns că au urmărit RTS în ziua precedentă şi în săptămâna precedentă, RTS stă cel mai bine, comparativ cu ceea ce au obţinut celelalte televiziuni auditate, în judeţele lor. Iată doar cîteva exemple: În timp ce RTS are daily reach 32% (23.560 telespectatori) şi audienţa extinsă de 66,1% (48.637 telespectatori, alte televiziuni au: 25,6% cu 48.297 – 1 TV Bacău; 11,1% cu 24.594 –AS TV Bistriţa Năsăud; Tele M Botoşani – 21,4%; RTT Braşov – 15,9%; Banat TV Caraş-Severin – 24,5%; Oltenia 3 TV Dolj – 11,8%; Tele M Iaşi – 10,9%, iar exemplele care arată că RTS ale cel mai mare daily rech pot continua.

Concurenţa zdrobită, televiziunile centrale invidioase

Totuşi, cea mai bună dovadă a faptului că RTS a cucerit piaţa media din Mehedinţi şi nu numai, sunt cifrele şi clasamentele. Iar aici situaţia trebuie abordată pe două paliere distincte: în comparaţie cu celelate televiziuni locale din Mehedinţi şi în comparaţie cu posturile TV naţionale vizionate de mehedinţeni. În ceea ce priveşte concurenţa locală, aceasta este ca şi inexistentă, deoarece luate la pachet, DATINA TV cu TELE 2 şi cu GALAXY TV, acestea nu cuprin nici jumătate din audienţa RTS. În ceea ce priveşte concurenţa pe audienţă cu televiziunile centrale, doar PRO TV, Antena 1 şi Realitatea TV sunt în faţa RTS. Concret, la capitolul daily reach sau audienţa reach last day, RTS are 32% (23.560 telespectatori zilnic), pe locul al doilea este DATINA TV cu 6,1% (4472 de telespectatori zilnic), pe locul al treilea este GALAXY TV cu 3,7% (2575 de telespectatori zilnic), iar pe locul al patrulea şi ultimul este TELE 2 TV ci 3,5% (2575 de telespectatori zilnic). Pe celălalt palier, RTS se bate în audienţă cu televiziunile centrale preferate de mehedinţeni. Astfel, pe primul loc este PRO TV – 71, 9% (52.943 telespectatori zilnic), pe locul al doilea este Antena 1 – 52,5% (38.604 telespectatori zilnic), pe locul al treilea este Realitatea TV – 38,4% (28.256 de telespectatori), iar pe locul al patrulea este RTS cu 32% (23.560 de telespectatori).

„Televiziunea a început aici!”

RTS – televiziunea oraşului tău a emis pentru prima dată pe data de 7 octombrie 2005. „Este cel mai modern proiect media construit vreodată în acest oraş. De la bun început am stabilit standarde înalte prin care telespectatorii să aibă parte de programe TV de calitate şi avem curajul să spunem – Televiziunea a început aici!”, explică directorul RTS, colega noastră Ana Maria Urziceanu. RTS nu înseamnă, însă, numai televiziune. Alături de colegii noştri de pe segmentul TV, pe care îi felicităm din toată inima, în Trustul RTS mai sunt RADIO SEVERIN şi cotidianul „Informaţia de Severin”. Aşadar un pachet media complet, din care performanţa nu lipseşte la fel cu nici răsplata profesionalismului nu întârzie să apară. Tot ce s-ar mai putea spune, acum, când RTS a devenit liderulincontestabil al audienţei locale, este faptul că au fost ridicate la rang de principii trei cuvinte: „Speră! Visează! Împlineşte!”. RTS a mai avut parte, cu ceva timp în urmă şi de un alt studiu de audienţă, care releva faptul că „Stirile RTS” sunt în top cu o audienţă deaproape 80%. Acel studiu era făcut de ISOP Craiova.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentați