luni, mai 03, 2010

despre eurogară


Eurogară cu camapanie de bliţuri

Mare înghesuială în ultima vreme pe lângă uitata eurogară de la Severin, obiectiv care aşteaptă de ani buni o inaugurare oficială, dar mai ales o punere în folosinţă, asta pentru a intra oarecum şi noi în rândul lumii, deoarece biata noastră gară cu aspect de tomberon a devenit sinistră, mai ales noaptea.

În ultima perioadă tot soiul de demnitari locali, aleşi locali, personalităţi de toate culorile, se perindă prin eurogara severineană spunând cu mult aplomb, în faţa camerelor de televiziune şi a aparatelor foto, dotate cu bliţ, că se va inaugura în curând. Dacă se va inaugura, este un lucru de bun augur şi un lucru normal şi firesc, deoarece, indiferent cine şi când a hotărât construcţia ei, eurogara este un obiectiv, pe cât de megalomanic, pe atât de necesar, doar prin prisma necesităţii vitale a municipiului de a avea o staţie de cale ferată civilizată, în care să nu îţi fie ruşine să aduci rudele venite de departe şi în care să nu îşi rupi picioarele la coborârea din tren sau mai rău să te atace câinii maidaneţi, sălbatici şi înfometaţi. Eurogara din Severin a fost ideea fostului ministru al transporturilor din vremea PSD, Miron Mitrea şi se poate spune că, la un oraş atât de mic, construcţia impozantă are o accentuată notă de megalomanie. Dar cum mai e foarte puţin de făcut la edificiu, iar cale de întors nu mai există, singura soluţie este doar aceea a punerii în folosinţă a imensităţii. Nu mai amintim de faptul că atunci când s-a realizat proiectul, s-a lucrat aidoma vestitelor minunăţii de la Caracal şi s-a uitat că trebuie deplasata complet şi infrastructura feroviară, efort ce ar necesita vreo 20 de milioane de euro. În momentul de faţă mai este nevoie de o ultimă tranşă de bani pentru a se finaliza complet şi pentru a se pune în folosinţă edificiul. Doar că în timp ce unii se fotografiază şi se filmează prin interiorul eurogării, spunând că vor face totul pentru a pune în funcţiune cât mai curând eurogara, alţii nu preferă să îşi facă campanie, ci se mulţumesc să facă doar ceea ce trebuie pentru a contribui concret la finanţarea lucrării. Aşadar, pentru cei care dau bine pe sticlă, în decorul modern al construcţiei numită eurogară, alţii muncesc făcând lobby pe la ministerele de unde pot aduce bani pentru a termina nesfârşita gară de la Severin. Concret, pentru ca toată lumea să afle şi să ştie cum stă treaba, cititorii noştri îşi aduc cu siguranţă aminte de vizita, singura de altfel, a prefectului Ion Mîţu, la eurogară. După acea vizită, reprezentantul Guvernului în Mehedinţi a înţeles că trebuie să aducă bani pentru finalizare. Intervenţia sa, dublată de cea a senatorului democrat liberal de Mehedinţi, Mihai Stănişoară, au dat roade, deoarece Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a alocat ultima tranşă de 800.000 de euro pentru finalizarea lucrării, astfel încât, în cel mult două luni, grandiosul obiectiv să fie dat în folosinţă. Este cea mai modernă gară din ţară şi se poate spune că intervenţia salvatoare a senatorului Stănişoară a salvat-o de la uitare şi de la nesfârşita tergiversare a finalizării. Mai mult, se poate spune că a fost găsită şi soluţia tehnică optimă pentru evitarea unei cheltuieli de 20 de milioane de euro necesar infrastructurii feroviare din gară. Într-un cuvânt, acesta este adevărul despre oamenii care fac demersuri concrete şi aduc bani în judeţ,în timp ce alţii se fotografiază prin eurogară, spunând, cu o mină gravă, poveşti electorale.