Exerciţiu de imaginaţie bolnavă
Pentru că tot se vorbeşte atât
de mult despre reorganizarea teritorial administrativă, iar pe la Orşova
unii strâng semnături pentru dezlipirea de Mehedinţi şi anexarea la
Caraş-Severin, în focurile acestei veri toride, imaginaţia reorganizării
ne duce cu gândul la o propunere incitantă.
Poate că Orşova ar trebui să fie o
regiune autonomă, în care localnicii să se ocupe cu şmenurilele şi
turismul, dar şi cu beregăţeala politică şi fanteziile nemărginite ale
puterii. Într-o asemenea regiune autonomă, după care probabil că nu ar
plânge nimeni, dar nici nu s-ar înghesui nimeni să o mai revendice, va
trebui, în mod firesc, să se definească şi o solidă ecuaţie a puterii.
Pentru a fi teribil de solidă, puterea din noua regiune autonomă, căreia
am putea să-i spunem Ţinutul Pierdut, ar trebui să se consolideze după
modelul monarhiilor din micile state, precum Brunei sau Monaco, deşi
în cazul Ţinutului Pierdut al Orşovei, comparaţia nu e deloc nimerită,
decât sub forma succesiunii garantate la frâiele puterii. Ca orice
ţinut autonom care se respectă, Orşova va trebui să aibă un guvernator
autoproclamat, care să predea puterea din tată în fiu. Cel mai
nimerit, cred eu ar fi omul de afaceri Constantin Popescu, deoarece
este mai bine ancorat în realitatea locală. El va trebui să conducă
autoritar şi chiar să aibă drept de viaţă şi de moarte asupra
localnicilor, pentru ca aceştia să fie numiţi mai apoi supuşi fideli. Ar
mai fi nevoie la Orşova şi de un Guvern de paie, dar şi de un Parlament
local, pentru ca democraţia să poată fi mimată, iar Orşova să rămână
membru al UE. Aici e puţin mai greu de ales un premier, pentru că el
trebuie musai numit de guvernator şi agreat de parlamentul local. Dar
îndrăznim să credem că s-ar potrivi actualul secretar Marian Boţilă.
Are studii de înalt funcţionar public, e uns cu toate alifiile, e
şmecher şi alunecos, iar aceste doar câteva calităţi îl recomandă.
Guvernul autonom Boţilă ar trebui să aibă şi câţiva miniştri, iar
recomandările noastre, completate cu negocieri politice serioase
şi tensionate şi cu şpăgi consistente, sunt următoarele: Ion Trăistaru -
ministrul finanţelor şmenuite; Valeriu Ungureanu – ministru delegat
pentru relaţia cu firmele de familie şi poliţia locală; Dumitru
Pătăşanu (consilierul poet) – ministrul culturii; Constantin
Brăgaru – ministrul lucrărilor pe bani publici şi al licitaţiilor;
Constantin Negulescu – directorul Securităţii Statului; Constantin
Paier – ministrul învăţământului; Constantin Florea – ministrul
pentru frecat menta şi căscat gura; Ion Ghergulescu – ministrul
lucrărilor publice şi al terenurilor cu ieşire la Dunăre; Ion Manea –
ministrul economiei şi comerţului; Ramona Roată – ministrul de
externe (asta după modelul Bulgariei, care în perioada de preaderare
la UE avea un ministru de externe după care toţi bărbaţii puternici ai
planetei întorceau capul); Pavel Moescu – ministrul sănătăţii (care
ar trebui să demareze o campanie regională împotriva consumului de
alcool). De comun acord cu domnul Brăgaru, ar trebui să fie numit şi un
ministru al justiţiei, iar aici doamna Valentina Grădinaru ar fi cea
mai bună alegere. Ar mai fi câteva ministere, dar pentru că avem de a
face cu o regiune mică şi săracă, trebuie făcut un cumul de
responsabilitate. Astfel, Constantin Brăgaru ar putea fi cel mai bun
ministru al dezvoltării regionale, Constantin Florea ar putea fi şi
ministru de interne. În regiunea autonomă Ţinutul Pierdut al Orşovei
nimeni nu are voie să pună la îndoială cuvântul şi dispoziţiile
guvernatorului, cine critică autorităţile statului va fi aspru anchetat
de securitate, iar cine mai îndrăzneşte să aducă aminte de
incompatibilitate şi de ANI, va avea de a face cu aparatul de
specialitate al premierului, Marian Boţilă fiind expert în a boţili
toate incompatibilităţile descoperite şi nedescoperite. De asemenea,
sediul Parlamentului local va fi desemnat la Pensiunea ŢAKA, iar
reşedinţa guvernatorului la una dintre cabanele preferate de vânătoare
ale domnului Brăgaru. A fost doar un exerciţiu de imaginaţie bolnavă, o
fantezie de vară şi o alternativă la politica obscurităţii, statuată
pe plaiurile Orşovei.
putem sa i dam de lucru ministrului de interne dar nu cu o fantezie de vara ci cu una REALA :
RăspundețiȘtergereBRĂGARU Constantin Adrian deține calitatea de Primar al Municipiului Orșova începând cu data de 25.06.2008.
În perioada 25.06.2008-19.01.2009, BRĂGARU Constantin Adrian a deținut funcția de Administrator în cadrul S.C. COBRA S.R.L. Orşova.
indicii referitoare la săvârşirea de către BRĂGARU Constantin Adrian a infracțiunilor de fals în declarații, fapt prevăzut și pedepsit de art. 292 din Codul Penal
Falsul in declaratiiArt. 292. - Declararea necorespunzatoare adevarului, facuta unui organ sau institutii de stat ori unei alte unitati dintre cele la care se refera art. 145, in vederea producerii unei consecinte juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci cand, potrivit legii ori imprejurarilor, declaratia facuta serveste pentru producerea acelei consecinte, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
Ce motivatie avea ?
În perioada 25.06.2008-19.01.2009 BRĂGARU Constantin Adrian in calitatea de Primar al Municipiului Orșova, a initiat HOTĂRÂRE nr. 87(40) privind asocierea în participaţiune a Consiliului Local al municipiului Orşova, cu SC Topleţ Energy SRL în vederea realizării investiţiei „Parc eolian pe culmea Drănac-Meteriz şi reabilitare drum de acces Orşova-Platou Topleţ” , pe care datorita influentei din consiliul local a aprobat si a modificat de 7 ori.
Aceste modificari se justificau deoarece in tandem si Administratorul S.C.COBRA SRL, BRĂGARU Constantin Adrian se asocia cu cei de la SC Topleţ Energy SRL in vederea construirii drumului de acces prevazut in Hot.87 in lungime de 6 km, pentru care in avans a primit 4 utilaje (excavator 70 000 euro,Vola 60 000 euro ,Bascula Gigant 28 000 euro,Buldoexcavator 22 000 euro) de constructii in valoare de 180 000 euro,pentru care a livrat ulterior piatra din Mala .
A intrunit elementele constitutive ale infractiunii de Luarea de mita ?
Art. 254. - Fapta functionarului care, direct sau indirect, pretinde ori primeste bani sau alte foloase care nu i se cuvin ori accepta promisiunea unor astfel de foloase sau nu o respinge, in scopul de a indeplini, a nu indeplini ori a intarzia indeplinirea unui act privitor la indatoririle sale de serviciu sau in scopul de a face un act contrar acestor indatoriri, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 12 ani si interzicerea unordrepturi .
Fapta prevazuta in alin. 1, daca a fost savarsita de un functionar cu atributii de control, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani si interzicerea unor drepturi .
Banii, valorile sau orice alte bunuri care au facut obiectul luarii de mita se confisca, iar daca acestea nu se gasesc, condamnatul este obligat la plata echivalentului lor in bani .
Sau de Primirea de foloase necuvenite ?
Art. 256. - Primirea de catre un functionar, direct sau indirect, de bani ori de alte foloase, dupa ce a indeplinit un act in virtutea functiei sale si la care era obligat in temeiul acesteia, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
Banii, valorile sau orice alte bunuri primite se confisca, iar daca acestea nu se gasesc, condamnatul este obligat la plata echivalentului lor in bani .