Frunză verde de mogul
Lansarea noului brand turistic al României, la
Shanghai – China, a fost primit în România cum nu se poate mai porceşte, de
televiziunile moguleşti. Ba că este slăbuţ, ba că l-au îmbrăcat pe un chinez în
Ştefan cel Mare, dar mai ales pentru un logo, adică o frunză, despre care se
spune că a fost furat, copiat, aranjat, după logoul unei firme de transport
britanice.
Nu am nicio intenţie ascunsă de a o apăra şi
admira în secret pe Elena Udrea, dar nici nu mi-am propus să spun aici că tot
ce face doamna ministru este perfect. Nimeni nu e perfect, nimeni nu face numai
lucruri bune şi nimeni nu se poate lăuda că nu greşeşte. Elena Udrea este un
ministru care are şi bune şi rele, dar care vrea să facă ceva în peisajul unui
minister al turismului îmbâcsit, în ultimii ani, de banalităţi precum Dracula
Park sau palmieri pe litoral. Elena Udrea încearcă să creeze un brand turistic
solid, care pe viitor să spună totul despre România. Aşa s-a născut „Explore
the Carpatian Garden”, brandul de ţară care are ca logo o frunză asemănătoare
cu cea a companiei britanice Change Transport. Nici
nu se lansase bine brandul turistic, nici nu se stinseseră ecourile lansării de
la Shanghai, că televiziunile mogulilor au şi început să se întrebe de ce nu a
fost prezent şi Traian Băsescu, de ce s-au îmbrăcat chinezii în costumul lui
Ştefan cel Mare şi de logo-ul brandului nu e original. Aici, însă, la acest din
urmă amănunt, al frunzei, impertinenţa a mers până exterm, unii chiar sugerând
că ar fi vorba de frunza Evei, preluată de Elena Udrea şi că Udrea ar fi Eva
ministerială de la Turism. Dincolo de aceste glume nesărate, unuia i-a venit o
altă idee trăznită: frunza din logo este furată şi copiată după frunza
companiei britanice de transport. Şi de aici a început tămbălăul şi mizeria
mediatică. Aproape că nu a mai contat nimic din patriotismul cu care ar fi
trebuit ca noi toţi să promovăm şi săîmbrăţişăm ideea în sine de lansare a unui
brand turistic, aproape că nu a mai contat nici faptul că frunza aceea amărâtă
era conceptul firmei care a realizat elementele grafice şi care a asigurat
ministerul român al Turismului de originalitate şi de acurateţe. Nimic nu a mai
contat în faţa mogulilor, care iată au găsit un nou prilej optim de trefelire a
lui Băsescu şi a unuia din oamenii la care se spune că preşedintele ar ţine
mult. Nimeni nu a vrut să acorde ceva circumstanţe atenuante doamnei ministru,
nimeni nu a luat de bunăcredinţă intenţia ei, ci toată lumea s-a repezit să o
linşeze mediatic pentru o amărâtă de frunză. Şi atunci, poate că brandul
turistic de ţară ar trebui lansat, de acum înainte, de Dan Voiculescu şi SOV
(sau Nuş, cum am auzit mai nou că este alintat), iar logo-ul să fie televizorul
cu care „ameţim poporul”. Fondul sonor nu ar putea fi decât unul singur: Foaie
verde de mogul! Ce mai contează ce vrea Elena Udrea, dacă lătrătorii de serviciu
ameţesc poporul cu intoxicări frunzulii?
Dvs.nu lucrati la mogul? Scuze...
RăspundețiȘtergerenu, eu nu consider ca as lucra la mogul...
RăspundețiȘtergerede fapt, iata ce inseamna mogul, conform DEX:
MOGÚL, -Ă, moguli, -e, s. m. și f., adj. 1. S. m. și f. Fig. Persoană foarte importantă cu puteri discreționare. – Din engl. Mogul.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de LauraGellner | Greșeală de tipar | Permalink