luni, august 02, 2010

frunză verde din logou


Frunză verde de mogul

Lansarea noului brand turistic al României, la Shanghai – China, a fost primit în România cum nu se poate mai porceşte, de televiziunile moguleşti. Ba că este slăbuţ, ba că l-au îmbrăcat pe un chinez în Ştefan cel Mare, dar mai ales pentru un logo, adică o frunză, despre care se spune că a fost furat, copiat, aranjat, după logoul unei firme de transport britanice.


Nu am nicio intenţie ascunsă de a o apăra şi admira în secret pe Elena Udrea, dar nici nu mi-am propus să spun aici că tot ce face doamna ministru este perfect. Nimeni nu e perfect, nimeni nu face numai lucruri bune şi nimeni nu se poate lăuda că nu greşeşte. Elena Udrea este un ministru care are şi bune şi rele, dar care vrea să facă ceva în peisajul unui minister al turismului îmbâcsit, în ultimii ani, de banalităţi precum Dracula Park sau palmieri pe litoral. Elena Udrea încearcă să creeze un brand turistic solid, care pe viitor să spună totul despre România. Aşa s-a născut „Explore the Carpatian Garden”, brandul de ţară care are ca logo o frunză asemănătoare cu cea a companiei britanice Change Transport. Nici nu se lansase bine brandul turistic, nici nu se stinseseră ecourile lansării de la Shanghai, că televiziunile mogulilor au şi început să se întrebe de ce nu a fost prezent şi Traian Băsescu, de ce s-au îmbrăcat chinezii în costumul lui Ştefan cel Mare şi de logo-ul brandului nu e original. Aici, însă, la acest din urmă amănunt, al frunzei, impertinenţa a mers până exterm, unii chiar sugerând că ar fi vorba de frunza Evei, preluată de Elena Udrea şi că Udrea ar fi Eva ministerială de la Turism. Dincolo de aceste glume nesărate, unuia i-a venit o altă idee trăznită: frunza din logo este furată şi copiată după frunza companiei britanice de transport. Şi de aici a început tămbălăul şi mizeria mediatică. Aproape că nu a mai contat nimic din patriotismul cu care ar fi trebuit ca noi toţi să promovăm şi săîmbrăţişăm ideea în sine de lansare a unui brand turistic, aproape că nu a mai contat nici faptul că frunza aceea amărâtă era conceptul firmei care a realizat elementele grafice şi care a asigurat ministerul român al Turismului de originalitate şi de acurateţe. Nimic nu a mai contat în faţa mogulilor, care iată au găsit un nou prilej optim de trefelire a lui Băsescu şi a unuia din oamenii la care se spune că preşedintele ar ţine mult. Nimeni nu a vrut să acorde ceva circumstanţe atenuante doamnei ministru, nimeni nu a luat de bunăcredinţă intenţia ei, ci toată lumea s-a repezit să o linşeze mediatic pentru o amărâtă de frunză. Şi atunci, poate că brandul turistic de ţară ar trebui lansat, de acum înainte, de Dan Voiculescu şi SOV (sau Nuş, cum am auzit mai nou că este alintat), iar logo-ul să fie televizorul cu care „ameţim poporul”. Fondul sonor nu ar putea fi decât unul singur: Foaie verde de mogul! Ce mai contează ce vrea Elena Udrea, dacă lătrătorii de serviciu ameţesc poporul cu intoxicări frunzulii?

2 comentarii:

  1. Dvs.nu lucrati la mogul? Scuze...

    RăspundețiȘtergere
  2. nu, eu nu consider ca as lucra la mogul...

    de fapt, iata ce inseamna mogul, conform DEX:

    MOGÚL, -Ă, moguli, -e, s. m. și f., adj. 1. S. m. și f. Fig. Persoană foarte importantă cu puteri discreționare. – Din engl. Mogul.
    Sursa: DEX '98 | Adăugată de LauraGellner | Greșeală de tipar | Permalink

    RăspundețiȘtergere

comentați