duminică, februarie 14, 2010

Jonglerii cu pontoanele în ORŞOVA primarului BRĂGARU




În Orşova primarului Brăgaru totul se dărâmă, chiar şi investiţiile europene

Ponton de sute de mii de euro dispărut fără urmă

O aripă a pontonului plutitor construit pe Insula Pescăruş din Orşova, în cadrul primei etape a amenajării falezei, lucrare efectuată cu fonduri europene, a dispărut fără urmă. Consilierii municipali spun că pontonul ar fi fost dezmembrat la ordinul primarului Constantin Adrian Brăgaru şi mutat pe plaja din zona Ghebaur, iar de acolo s-a făcut nevăzut, luat cel mai probabil de apele Dunării. Primarul susţine cu tărie că pontoanele puse acolo nu au nicio valoare şi că va căuta o soluţie să le vândă la pescari, pentru că s-ar fi amplasat fără niciun studiu prealabil.

Administraţia Brăgaru instaurată în iunie 2008 la Orşova pare să fie din ce în ce mai nocivă pentru frumosul municipiu cu potenţial turistic de la Golful Cernei. Un municipiu mort din punct de vedere economic, în care doar Şantierul Naval mai ţine piept şomajului, fără încălzire centrală, fără drumuri şi fără turişti, cu bugetul secătuit şi fără servicii de salubrizare şi deszăpezire coerente şi eficiente, a ajuns mai nou să piardă şi din frumuseţea falezei amenajate într-o primă etapă din fonduri europene. Un ansamblu de pontoane în formă de „U”, construit pentru ancorarea ambarcaţiunilor mici a început să piardă din piesele componente, după ce o aripă a fost demontată şi mutată, fără nicio noimă, pe o plajă din zona Ghebaur. Gurile rele şi zvonurile spun că un om de afaceri care ar dori să amenajeze o plajă privată ar fi pus ochii pe aripa de pontoane dislocată de pe insula Pescăruş. Cum aceste zvonuri nu sunt confirmate oficial, singura certitudine de până acum este degradarea accelerată a ansamblului de pontoane, construite cu fonduri europene şi amplasate într-una din cele mai pitoreşti zone ale Orşovei – Insula Pescăruş. Pontoanele au fost construite în prima etapă a proiectului „Amenajare faleză turistică în municipiul Orşova”, în valoare de peste un milion de euro, iar amplasarea lor s-a făcut pe baza unui studiu efectuat de o firmă de proiectare din Bucureşti, înainte de anul 2008. Fostul primar al Orşovei, Constantin Negulescu, în timpul căruia a fost construit ansamblul de pontoane, spune că acesta nu trebuia dezmembrat pentru că a fost construit cu fonduri europene, iar investiţiile de acest tip au un regim special. Mai mult, Negulescu spune că dispariţia aripei ar putea avea conotaţii penale, pentru cei care au făcut aşa ceva, deoarece schimbarea destinaţiei acestuia trebuia făcută cu informarea Consiliului Local. Negulescu, în prezent consilier municipal, spune că primarul Constantin Brăgaru a dat dovadă de iresponsabilitate atunci când a ordonat distrugerea ansamblului de pontoane. „Ceea ce a făcut Brăgaru este odios, criminal, a distrus o investiţie europeană, iar demontarea acelei aripi va duce la dezechilibrarea ansamblului şi degradarea lui”, explică fostul edil şef al Orşovei, Constantin Negulescu.

Primarul face pe salvatorul

Primarul Orşovei, Constantin Adrian Brăgaru, nu vede nimic grav în faptul, pe care îl recunoaşte deschis, că a dezmembrat ansamblul de pontoane. El spune că a vrut să salveze construcţia de la scufundare, deşi aşa ceva este greu de crezut, deoarece proiectantul a garantat pentru această lucrare în valoare de câteva sute de mii de euro. „Pontonul de pe insulă a trebuit să îl luăm pentru că se scufundase, l-am mutat pe o plajă, dar zilele trecute un împingător a făcut manevre, a dislocat gheaţa, acest ponton a plecat cu gheaţă cu tot, iar acum poliţia navală face cercetări. Acele pontoane, la momentul la care au fost puse acolo, s-au pus fără valoare, nu s-a făcut un studiu, în trei ani de zile de când s-a început acea lucrare la faleză nu a ancorat nici măcar o ambarcaţiune acolo. Ele stau în vânt şi sunt puse fără niciun studiu şi fără niciun amplasament corect. S-au scufundat, a căzut pasarela acolo şi am încercat să le recuperăm. Probabil vom veni în consiliul local cu o soluţie să le vindem la pescari să le închiriem să le gestionăm cumva”, a declarat cu o seninătate dezarmantă Constantin Brăgaru.

Presa vremii îl contrazice pe Brăgaru

„România liberă” scria în 16 decembrie 2005: „În sfârşit, oraşul amplasat la vărsarea râului Cerna în fluviu se pregăteşte pentru a deveni cel mai modern port turistic de pe tot cursul Dunării. Aici vor demara începând cu 1 martie 2006 lucrările de amenajare a unei impresionante faleze, lunga de peste 6 km şi lată de 4 m, întinsă de-a lungul lacului de acumulare. Noua investiţie, a cărei materializare va depăşi suma de un milion de euro - bani primiţi de către Primăria Orşovei printr-un program PHARE - a fost proiectată de către o firmă din Bucureşti şi se prezintă ca un mare pod suspendat deasupra apei în care sunt fixaţi pilonii de susţinere. Proiectul, deosebit de complex, cuprinde, între altele, instalaţii de ridicare şi lansare la apă a navelor, baze nautice sportive şi alte forme de agrement pentru turişti. Licitaţia pentru desemnarea firmei constructoare se va organiza în luna ianuarie a anului ce-i aproape, iar finalizarea lucrărilor este prevazută pentru luna noiembrie 2006”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentați