miercuri, noiembrie 26, 2014

Renato Usatîi recunoaște că e spion al serviciilor secrete ruse



Liderul partidului „Patria”, cel care aruncă cu bani de mai bine de doi ani în Republica Moldova, pentru a-și crea imaginea unui politician salvator și necesar, apare într-o înregistrare difuzată intens pe Youtube și alte rețele de socializare, în care vorbește despre o presupusă implicare în serviciile secrete rusești. Renato Usatîi a fost înregistrat în timp ce purta o discuție cu o persoană a cărei identitate nu a fost dezvăluită. Renato vorbește despre o „datorie” către autoritățile din Rusia, cele care i-ar fi protejat afacerile în schimbul implicării sale în viața politică din Moldova.

Renato Usatîi și partidul său, „Patria”, face o campanie furibundă pentru alegerile parlamentare din data de 30 noiembrie 2014, iar sondajele de opinie în creditează deja cu cifre între 6 și 8 procente în preferințele de vot. Sediile sale de campanie din mai multe orașe mari ale Republicii Moldova sunt somptuoase și trădează cheltuieli masive cu propria imagine. Printre promisiunile rusului Usatîi se află combaterea corupției, „o Moldovă curată” și multe alte prostii de acest fel. Totuși, în timp ce dubiosul Renato pare a avea priză la o anume categorie de electorat și are șanse de a duce în Parlament atâția deputați cât să poată încurca jocul alianțelor, o înregistrare video de circa 7 minute de pe Youtube dezvăluie legăturile lui Renato Usatîi cu serviciile de informații ale Federației Ruse (FSB). Omul de afaceri transformat în politician recunoaște într-o convorbire înregistrată că toate afacerile sale au avut succes în Rusia datorită legăturilor cu FSB şi că în acest moment este „prizonierul” rușilor, afacerile sale putând fi în orice moment distruse de stăpânii săi din umbră.

Stenograma înregistrării

Redăm o parte din transcrierea înregistrării, cu aspecte pe cât de relevante, pe atât de înspăimântătoare. Cel care pune întrebările este un interlocutor a cărui identitate nu este cunoscută.
Interlocutor necunoscut: Păi eu cred că te-a sunat mai demult!
Renato Usatîi: Nu, eu am vorbit înainte de a pleca! M-o sunat azi dimineață și o spus că o OK cu proiectul România! Adică cum ai vrut tu, cum vreau eu…
Interlocutor necunoscut: Te-a sunat prietenul de la FSB. 
Renato Usatîi: Nu prietenul, dar vice directorul.
Interlocutor necunoscut: Păi, prietenul tău!
Renato Usatîi: Nu e prietenul meu!
Interlocutor necunoscut: Am înțeles!
Renato Usatîi: Nu, acesta, eu foarte multe din sarcinile care le-am avut, eu niciodată nu am f..t pe nimeni, adică nu i-am băgat în combinații de astea cu minciuni, cu cumpăratul, adică… Foarte corect! Și eu am înțeles o chestie… Plus că eu i-am spus lui omu: Iacă am bussines-ul cu calea ferată! Eu, proiectul Moldova, după ce m-am certat cu Filat, voiam să îl las, știi? Pe urmă, ei, nu am lăsat că zic că iaca la mine ultima dată din oficiu, adică unde am bussines-ul acesta, Nijni Novgorod, cu cuțite, cu fier, ultima dată Inspectoratul Fiscal la mine a fost 5 ani în urmă, în vizită. Îți dai seama, da?
Interlocutor necunoscut: Da.
Renato Usatîi: Adică că știu că accesul este interzis. Că e inspectorat, că e poliție. Pentru mine asta e o chestie...
Interlocutor necunoscut: Da, e un fel de protecție.
Renato Usatîi: (...) Plus că eu am spus lui omul: băi, iaca eu am businessul cu calea ferată. Eu proiectul Moldova, după ce m-am certat cu Filat, voiam să îl las, știi? (...) Adică eu nu am cerut niciodată bani. Mie crede-mă că mi s-au oferit bani, şi la un moment, mie în câteva situații mi s-au oferit bani foarte buni, mai ales în perioada aceea când eu nu îi aveam deloc. Înțelegi? Nu merge. Voi ajutați mai bine ca iaca eu să pot câștiga în domeniul Căii Ferate şi o parte din venitul meu, nu o parte mică, dar jumătate din venitul meu, eu sunt gata să îl cheltui. Pe rute private de avion, întâlniri, să mai cumpăr niște agenți, adică eu un procent cu un procent zic eu nu am să am cum. Eu, cât de straniu pentru tine o să îți pară, eu în toți anii ăștia, nu că să semnez vreo plângere sau… Eu n-am semnat nicio notă informativă! Asta a fost condiția mea din start, îți dai seama, când ieșeai ca, dar eu de ce te-am întrebat ce-i aicea şi mă rog! Adică, câteodată zice: Renato, el nu merge sus până când o să fii tu cel. Eu am zis: ia mai duceți-vă voi în p… şi nu mă învățați pe mine a lucra!
Interlocutor necunoscut: Le-ai făcut-o!
Renato Usatîi: Să-mi iasă mie, închipuie-ți, cui pe cui! Ajunge Renato prim ministru şi pe urmă îmi scoate mie...
Interlocutor necunoscut: Îți scoate documentul, înțelegi?
Renato Usatîi: După asta, clar lucru! Cum m-or găsit şi băieții de la FSB, şi ăștia de la Kremlin, adică aveau nevoie de cineva care...
Interlocutor necunoscut: De un intermediar.
(…)
Renato Usatîi: Deoarece eu având numai informația că se face vreo întâlnire la nordul Moldovei sau se pregătesc autobuze de a aduce lume la Chișinău pentru adunare, congres, nu știu ce, eu deja înțeleg pentru ce se face chestia.  (...) când am început să iau proiecte din astea, le-am făcut pe nota 10 vreo șapte.
Interlocutor necunoscut: Bravo! Bună treabă!
Renato Usatîi: Şi rușii atuncea...
Interlocutor necunoscut: Deci practic erai, tu-i ajutai cu informații!
Renato Usatîi: Nu cu informații, dar cu analiza! (...) Cu informații vin mai multă lume! Îți dai seama câți informatori au ei aici? Şi deci cu proiectul Urecheanu de amu ai înțeles. Am început cu proiectul Urecheanu. Urecheanu ne-a trădat pe toți. Pe toți adică înseamnă şi pe mine şi pe Glenka şi Kremlinul, adică... Care-i tema? În primul rând, tu... zici: eu am probleme şi cu româna, eu doar am absolvit Școala Rusă. Adică, sora-mea deja a mers la liceu, că nu exista în Fălești când eu... Interlocutor necunoscut: Da, da. Nu exista școală. Adică eu eram prin a șasea când a apărut primul gimnaziu Moldo-Rus cum el se numea. Știi?
Interlocutor necunoscut: Da
Renato Usatîi: Şi eu am semnat pe stânga. Adică eu trebuie să ridic rușii. Adică: începe să Rusia, Uniunea Vamală unită cu rușii, dă-i încolo pe români, pe europeni. Adică eu nu pot merge cum iaca merge Filat. Şi eu înțeleg că poate să apară o presiune asupra mea. Banii dacă-i câștig numai acolo, eu trebuie să promovez ceea ce vor rușii. (...) Eu azi sunt prizonier la Moscova. Prizonier nu în sens direct, acuma, prizonier în sens că, eu nu sunt... (...) Adică dacă-mi închide businessul apoi Renato mâine umblă cu cerșitul.

Un spion rus păcălește moldovenii

În materialul video care ar trebui să îi facă pe cei care mai cred încă în acest personaj dubios să fugă din calea lui, este vorba de dezvăluirea unor acțiuni de spionaj desfăşurate de serviciul secret rus, FSB care a racolat mai mulți moldoveni pentru a sluji Rusia în defavoarea intereselor naționale ale Republicii Moldova. Și mai periculos, unul dintre trădătorii de țară descoperiți este Renato Usatîi, politicianul care cere încrederea şi votul la alegerile parlamentare de la sfârșitul acestei săptămâni! 
În înregistrare, Renato Usatîi a spus clar că și-a trădat țara în primul moment în care a avut ocazia. De fapt, și-a oferit serviciile FSB-ului, serviciul rus de spionaj, încă din clipa în care a pus piciorul în Rusia, prin 2005, şi avea planuri de îmbogățire rapidă şi ușoară.
„Solicitați de protv.md, reprezentanții serviciului de la presa al lui Renato Usatîi au declarat ca vor reveni în curând cu o reacție. În unele surse mass-media Usatîi ar fi recunoscut înregistrarea, precizând ca aceasta a fost montată. "In cazul acestei înregistrări, interlocutorul meu încerca să mă atragă într-o colaborare. Știam asta și din acest motiv, exact ca și el, am înregistrat toată discuția. A durat cam vreo 15 ore. Am inventat o legendă, ca să-i par mai credibil. Astfel încercam doar să aflu ce vor ei de la mine. A fost un joc de cuvinte și replici!”, ar fi declarat Usatîi pentru moldova24.org”, scrie site-ul inprofunzime.md.
FSB (ФСБ - Федера́льная слу́жба безопа́сности Росси́йской Федера́ции; (transliterat Federalnaia slujba bezopasnosti Rossiiskoi Federații) este serviciul secret al Federației Ruse și este succesorul KGB -ului. Sediul central se află în Moscova.
materialul video care îl demască pe „cinstitul” Usatîi ca fiind spion rus, aici:
Citiți un articol similar în Evenimentul zilei, aici:
http://www.evz.ro/dezvaluiri-senzationale-renato-usatii-spion-fsb-video.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentați