Abuz în serviciu contra intereselor publice, gestiune frauduloasă şi efectuarea de plăţi fără aprobare, sunt capetele de acuzare împotriva lui Constantin Brăgaru
Primarul Orşovei, urmărit penal
Împotriva primarului municipiului Orşova, Constantin Adrian Brăgaru, a fost
începută urmărirea penală, potrivit datelor furnizate de IPJ Mehedinţi. Edilul
şef este acuzat de gestiune frauduloasă, abuz în serviciu, precum şi de
infracţiuni privin legea finanţelor publice locale. Dacă va fi găsit vinovat,
primarul riscă până la 5 ani de închisoare. În urma articolului publicat de
„Informaţia de Severin”, poliţiştii s-au grăbit să îl someze pe primar să
depună armele.
Într-un material anterior semnalam faptul că primarul municipiului Orşova,
Constantin Adrian Brăgaru ar fi rămas fără permisul de conducere, dar şi fără
armele de vânătoare. La vremea respectivă, adică pe data de 17 mai 2010,
informaţiile instrumentate de noi au fost extrasele de pe portalul instanţelor
de judecată, de unde am aflat că încă din 16 februarie 2010, primarul din
Orşova avea la dispoziţie 15 zile pentru a preda armele cu mâna lui.
Bineînţeles că acest lucru nu s-a întâmplat, însă noi am constatat cu bucurie
că ziarul nostru este un îndrumar perfect pentru poliţiştii mehedinţeni din
cadrul Serviciului Arme, explozivi şi substanţe periculoase, care la două
zile după apariţia articolului au luat măsurile prevăzute de lege. „Începerea
urmăririi penale atrage după sine retragerea dreptului de a mai deţine arme
de vânătoare. În acest sens, Serviciul arme, explozivi şi substanţe periculoase
(SAESP), din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Mehedinţi (IPJ) a
emis un act administrativ prin care îl obliga pe primar să predea armele,
până la clarificarea situaţiei penale. Constantin Brăgaru s-a conformat şi a
predat în primă instanţă aceste arme, numai că, la scurt timp, mai precis pe
13 iulie 2009, a chemat în judecată în contencios administrativ şi fiscal, la
Tribunalul Mehedinţi, IPJ Mehedinţi – SAESP. Obiectul dosarului 6014/101/2009 a
fost anularea actului administrativ. Cum procesul intrase pe rol, Brăgaru a
obţinut o suspendare a actului administrativ, până la soluţionarea
definitivă, drept pentru care şi-a luat înapoi toate armele şi şi-a văzut
liniştit de vânătoare, marea sa pasiune. Pe 12 octombrie 2009, la primul
termen, cauza este amânată pentru 2 noiembrie, dată la care se obţine o nouă
amânare până la 23 noiembrie 2009. La această dată, o nouă amânare intervine,
iar la termenul din 30 noiembrie 2009, Tribunalul Mehedinţi respinge
acţiunea formulată de Brăgaru, cu recurs. La recursul judecat de Curtea de Apel
Craiova, pe data de 16 februarie 2010, recursul este respins, iar cauza este
soluţionată irevocabil. În acest sens, se emite şi Decizia 392/GC. De aici
înainte, în 15 zile, primarul Constantin Brăgaru ar fi trebuit să predea
armele. Acest lucru nu s-a întâmplat, ceea ce este confirmat chiar de ofiţeri
din cadrul Serviciului arme, explozivi şi substanţe periculoase al IPJ
Mehedinţi. Nimeni nu a dorit însă să comenteze în vreun fel această situaţie,
lucru care ridică mari semne de întrebare asupra modului în care ofiţerii
acestui serviciu îşi fac treaba, deoarece au trecut trei luni de la rămânerea
definitivă şi irevocabilă a soluţiei Curţii de Apel Craiova, iar COBRA vânează
nestingherit în continuare”, spuneam în articolul publicat de cotidianul
nostru pe 17 mai 2010. Pentru a respecta până la capăt deontologia
profesională, am formulat o cerere în baza legii 544 către IPJ Mehedinţi, iar
răspunsul nu a întârziat să vină. În contextul acestui răspuns, Biroul de Presă
al IPJ Mehedinţi atestă şi faptul că împotriva primarului din Orşova a început
urmărirea penală, lucru, de altfel, negat vehement de acesta, ba mai mult ni
s-au precizat şi articolele din codul penal vizate de începerea urmăririi
penale. “Împotriva sa a fost începută urmărirea penală pentru săvârşirea
infracţiunilor prevăzute şi pedepsite de art. 248 şi art. 214 alin.1 C.P. şi art.77 alin.1 din Legea 273/2006”, se
arată în răspunsul IPJ Mehedinţi.
Ce a făcut primarul
Luate pe rând, capetele
de acuzare sau mai concret articolele din CP invocate aduc la lumină acuzaţii
extrem de greve, pentru care, dacă va fi găsit vinovat, primarul riscă până la
5 ani de puşcărie. Articolul 214, alin. 1, din Codul Penal, se referă la
gestiunea frauduloasă şi prevede: “Pricinuirea de pagube unei persoane, cu
rea-credinţă, cu ocazia administrării sau conservării bunurilor acesteia, de
către cel care are ori trebuie să aibă grija administrării sau conservării
acelor bunuri, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani”. Articolul
248 CP, „Abuzul în serviciu contra intereselor publice” spune, de asemenea:
„Fapta funcţionarului public, care, în exerciţiul atribuţiilor sale de
serviciu, cu ştiinţă, nu îndeplineşte un act ori îl îndeplineşte în mod
defectuos şi prin aceasta cauzează o tulburare însemnată bunului mers al unui
organ sau al unei instituţii de stat ori al unei alte unităţi sau o pagubă
patrimoniului acesteia se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani”.
Primarul Brăgaru a intrat în conflict şi cu Legea 273/2006, privind finanţele
publice locale, pentru angajarea unor cheltuieli fără aprobare, lucru stabilit
şi constatat şi de controalele efectuate de Curtea de Conturi Mehedinţi. În
fapt, primarul Orşovei are probleme mari cu angajarea unor cheltuieli de la
bugetul local, cu intenţia dubioasă de a cumpăra în bloc bunurile fostei SCGCL,
aflată acum în lichidare judiciară, precum şi cu achiziţionarea unor utilaje în
leasing. Iată ce spune, concret, aticolul 77 din Legea 273/2006: „Infracţiuni
şi pedepse - (1) Constituie infracţiuni urmatoarele fapte: a) angajarea, ordonanţarea
şi efectuarea de plăţi peste limitele maxime ale sumelor aprobate la partea de
cheltuieli, prin bugetele prevazute la art.1, alin. (2); b) angajarea
cheltuielilor din bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) peste limita
creditelor bugetare aprobate; c) utilizarea fondurilor provenite din
contractarea datoriei publice locale în alte scopuri decât cele pentru care au
fost aprobate; d) furnizarea de date eronate pentru fundamentarea documentaţiei
prezentate în vederea obţinerii autorizării pentru contractarea/garantarea de împrumuturi”.
Pentru că în contextual art. 77 se face trimitere la art. 1, alin. 2,
reproducem şi acest paragraf din lege: “Dispoziţiile prezentei legi se aplică în
domeniul elaborării, aprobării, executării şi raportării: a) bugetelor locale
ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, judeţelor
şi municipiului Bucureşti; b) bugetelor instituţiilor publice finanţate
integral sau parţial din bugetele locale, după caz; (...)imprumuturi externe
si/sau interne contractate sau garantate de autoritatile administratiei publice
locale”.
Răspunsul IPJ Mehedinţi
„Urmare a
solicitării dumneavoastră scrise, adresate Inspectoratului de Poliţie al
judeţului Mehedinţi şi în conformitate cu prevederile Legii 544/2001, privind
liberul acces la informaţiile de interes public, vă comunicăm următoarele: Prin sentinţa civilă nr. 2900/30.11.2009, Tribunalul
Mehedinţi a respins acţiunea reclamantului de anulare a adresei nr.
357607/08.07.2009, emisă de Serviciul Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase,
din cadrul I.P.J.Mehedinţi prin care i s-a pus în vedere că, în baza Legii
nr.295/2004 să depună la un armurier autorizat armele şi muniţia deţinută, iar
permisul de armă să-l depună la Serv. AESP, întrucât împotriva sa a fost începută
urmărirea penală pentru săvârşirea infracţiunilor prevăzute şi pedepsite de
art. 248 şi art. 214 alin.1 C.P. şi
art.77 alin.1 din Legea 273/2006. Împotriva acestei sentinţe reclamantul a
formulat recurs care, prin Decizia nr.392/16.02.2010 a Curţii de Apel Craiova a fost respins.
Potrivit art. 3711 C.P.C. „obligaţia stabilită prin hotărârea unei
instanţe sau printr-un alt titlu se aduce la îndeplinire de bunăvoie. În cazul
în care debitorul nu execută de bunăvoie obligaţia sa, aceasta se aduce la îndeplinire
prin executare silită ...”. Din conţinutul acestor prevederi legale, rezultă
faptul că reclamantul trebuia să depună armele şi muniţia la un armurier
autorizat aşa cum i se ceruse prin adresa înaintată de Serv. AESP. Întrucât
acesta până în prezent nu a depus armele şi muniţia şi nici permisul de armă,
iar I.P.J.Mehedinţi, la data de 18.05.2010 a solicitat şi i s-a eliberat de
către Tribunalul Mehedinţi o copie de pe sentinţa civilă nr. 2900/30.11.2009 cu
menţiunea definitivă şi irevocabilă, urmează ca acestuia să i se pună în vedere
să depună armele şi muniţia la un armurier autorizat, iar permisul de armă la
Serv. AESP Mehedinţi, în conformitate cu prevederile art. 30 alin.2 lit. a din
Legea 295/2004. Hotărârea cu menţiunea definitivă şi irevocabilă a fost
obţinută la data de 18.05.2010, după ce dosarul s-a reîntors de la Curtea de
Apel Craiova unde s-a judecat recursul formulat de către reclamant. Potrivit
regulamentului de ordine interioară al instanţelor de judecată, investirea cu
formulă executorie a unei hotărâri judecătoreşti se face de către instanţa de
fond, în acest caz, Tribunalul Mehedinţi. La data de 19.05.2010, cu adresa nr.
226548, Serviciul A.E.S.P. din cadrul I.P.J. Mehedinţi i-a pus din nou în
vedere numitului BRĂGARU CONSTANTIN ca în termen de 5 zile de la primirea
adresei să depună armele şi muniţia deţinute legal la un armurier autorizat de
pe raza judeţului Mehedinţi, iar dovada predării acestora, împreună cu permisul
de armă, să le depună la I.P.J. Mehedinţi – Serviciul A.E.S.P., până la
încetarea cauzelor de suspendare a dreptului de deţinere a armelor şi
muniţiilor. În caz contrar se vor întocmi acte premergătoare pentru
nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor conform Legii 295/2004”.
despre cei care au falimentat si mai falimenteaza R.A.A.N.-ul cind veti scrie ?
RăspundețiȘtergere