luni, iulie 30, 2012

De ce nu am votat pe 29 iulie 2012

O zi pe care perfizii lideri ai USL au numit-o istorică, a fost ziua referendumului pentru demiterea preşedintelui Traian Băsescu. La ora la care scriam aceste rânduri nu ştiam exact ce se va întâmpla. E şi normal, nu aş fi avut cum să aştept până la ora 23.00 pentru a comenta o situaţie sau alta. Şi nici nu cred că ar fi avut importanţă! Pentru mine, important a fost faptul că este pentru prima oară, din 1990 şi până în prezent, când nu am mers la vot. Şi am avut o mie de motive să adopt această atitudine!

A fost ziua de ieri una istorică? Putem accepta ceea ce a trebuit să trăiască România ieri, adică un scrutin electoral în plină vară, de fapt primul astfel de scrutin desfăşurat vara? O vară fierbinte, caniculară, în care răcoarea dimineţii şi cel mai probabil cea a serii, a nopţii de fapt, a favorizat turismul electoral şi în care baronii PSD s-au înghesuit să îşi uimească şeful premier, cu mobilizarea şi organizarea, în cele mai mici amănunte, a turismului electoral. Prezenţa la vot la ora 17.00 era de 26,89%, cu peste 12% mai mică decat la alegerile locale din iunie, când la aceeaşi oră veniseră deja la vot aproape 39%. Judeţul Mehedinţi era fruntaş la capitolul prezenţă la vot, cu un procent de 39,01%. De fapt, la ora 14.00, clasa­mentul jude­ţelor după prezenţa la vot era următorul: Mehedinţi - 36,62%, Vrancea - 34,3%, Teleorman - 31,22%, Olt - 29,09%, Vâlcea - 27,52%. Ce poate însemna asta decât un concurs sinistru între baronii mai vechi şi mai noi ai USL. În traducere liberă clasa­mentul înseamnă Adrian Duicu, Marian Oprişan, Liviu Dragnea, ocu­panţii primelor trei locuri. Aşadar, Duicu încearcă să de­troneze poziţiile de notorietate maximă ale lui Dragnea şi Oprişan şi să demonstreze astfel lui Victor Ponta că se pricepe la folosirea oricăror mijloace legale sau ilegale pentru a scoate oamenii la vot. La polul opus, prezenţa cea mai mică la vot s-a înregistrat în Ardeal, în special în judeţele în care populaţia de etnie maghiară este majoritară: Harghita - 5,11%; Covasna - 9,48%; Satu Mare - 12,43%; Bistriţa - 14,06%; Mureş - 15,23%. Acest lucru scoate la iveală o realitate destul de tristă, cuantificată dincolo de competiţia baronilor PSD din Mehedinţi, Vrancea şi Teleor­man. Este vorba de diferenţa de percepţie, de maturitate şi spirit civic dintre ardeleni (populaţia maghiară din Ardeal) şi popu­laţia uşor de manipulat din Ol­tenia şi Muntenia. Dar să revenim la motivele pentru care eu personal nu am vrut să votez ieri. E prima oară când nu merg la vot şi mărturisesc cu sinceritate că la turul al doilea al alegerilor prezidenţiale din anul 2000, atunci când românii au avut de ales între Ion Iliescu şi Corneliu Vadim Tudor, am mers la vot cu mâna tremurândă, am închis ochii şi am pus ştampila pe Vadim, din două motive: Am considerat că nu pot gira cu votul meu revenirea lui Ion Iliescu la Cotroceni; Am ştiut că nu va ieşi preşedinte Vadim şi m-am gândit că dacă tot vom avea pe Iliescu preşedinte, măcar să nu fie preşedinte şi cu votul meu. Acum am considerat că e mai bine să nu particip la vot pentru a fi cu inima împăcată că eu nu am girat în niciun fel o lovitură de stat mai sinistră decât acelea orchestrate prin lupte de stradă, o mineriadă legislativă şi o acaparare cu forţa a României de către Voiculescu şi acel colonel ruşine al Armatei Române, Mircea Dogaru. Un asemenea referendum prin care USL cere poporului român să legalizeze o mârşăvie fără seamăn, nu merită tratat cu prezenţa la vot, pentru că neparticiparea la un asemenea coşmar este un vot negativ dat demiterii preşedintelui Traian Băsescu. La ora la care scriam aceste rânduri nu ştiam care va fi finalul, decât că veniseră 37% din alegători la urne. Dar la ora la care scriam aceste rânduri speram că Dumnezeu nu poate întoarce spatele acestui popor minunat, chiar dacă acest popor are un talent deosebit în a face gafe istorice greu de reparat şi greu de digerat pentru o ţară care se chinuie de două decenii să intre în rândul statelor civilizate ale lumii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

comentați