marți, iulie 03, 2012

Există trădare, dar nu există trădători



Paradoxal sau nu, o serie de mesaje ne bombardează redacţia, venite din partea unor consilieri municipali foarte deranjaţi de faptul că asupra lor planează suspiciunea trădării. Nimeni nu a trădat! Cam aşa înţelegem din sintagma repetată obsesiv de fiecare consilier în parte, mai ales de de cei care sunt suspecţi: „Votul e secret!” Da, aşa este, votul a fost secret, dar matematica este una singură, iar calculul rece al votului arată că au existat trădători: nu unul – doi, ci taman cinci.

Stupoare! Nimeni de la MNMH nu a trădat, pentru că votul secret le acoperă identitatea. Doar că, din cei 12 consilieri ai MNMH, cu unul mai mulţi decât cei ai USL, cinci au votat cu USL. Aşa arată matematica simplă a votului sau aritmetica, pentru că aici e vorba de aritmetică. O aritmetică abjectă a trădării! Viceprimarii USL au primit 16 voturi pe care, aritmetic vorbind, nu le puteau lua de la cei 11 consilieri USL. Cum 11 plus 5 fac 16, este clar că am avut parte de voturi rupte din gupul de consilieri MNMH, format din 9 consilieri PDL, 1 consilier UNPR, 1 consilier PNŢCD şi 1 consilier PER. Doi dintre consilierii aleşi pe lista MNMH, Mircea Grosu şi Liviu Nicolicea, au candidat pentru funcţiile de viceprimari, deci este absurd ca aceştia să fie trădători. Mai rămân 10 consilieri. Cei doi de la PER şi PNŢCD au optat pentru USL chiar din capul locului, poziţionându-se şi fizic lângă grupul USL, iar unul dintre ei a recunoscut voalat, într-o dicuţie privată, acest lucru. Deci mai rămân 8! Excludem şi pe Andrei Stănişoară, dar şi pe tânărul consilier Argintoianu, pentru că ar fi absurd să îi suspectăm de ceva. Deci mai rămân 6 consilieri: Dumitru Mărculescu, Veronica Nicolae, Doina Borugă, Mihaela Golea, Nicolae Paponiu şi Constantin Bolocan. Doar trei dintre aceştia au votat cu USL. Care să fie? Putem face un apel la logică, la acea logică politică a bunului simţ şi putem extrage din umbra caracterului secret, folosit acum ca pavăză de cei suspectaţi, adevăraţii trădători. Ar fi oare prea greu de dedus cine sunt ei? Să mai spunem că excludem din ecuaţia trădării pe Bolocan şi pe Mărculescu, pentru că nu puteau face un asemenea gest, garantat, dar şi pe Veronica Nicolae, pentru care, personal, garantez eu, adică am această certitudine, din propriile mele surse, că nu poate fi pe o listă a trădării. Şi atunci, cei trei consilieri care au rămas sunt taman cei pe care ziarul nostru i-a prezentat de la bun început ca fiind aflaţi sub greutatea bănuielii de trădare. Nu le mai pronunţ numele, dar repet ideea că este doar un exerciţiu simplu de logică şi aritmetică. Chiar dacă votul este secret, logica este totuşi la îndemâna oricui, iar un efort intelectual minim poate demonstra ceea ce era de demonstrat. Dar aproape că nu mai contează! Mă obsedează în permanenţă acele fraze rostite atât de calm şi de ingenuu de consilierii bănuiţi de trădare: „Votul este secret!” sau „Am fost acuzat pe nedrept şi mi s-a adus un prejudiciu demnităţii şi imaginii publice!”. Dincolo de calculele acestea, făcute doar pentru a demonstra cât de simplu se poate scoate la iveală un act de trădare, poate că ar trebui adus în discuţie şi un alt aspect: ASUMAREA RESPONSABILITĂŢII! Era atât de greu să îţi aperi onoarea şi demnitatea ieşid public şi declarând „da, am votat altfel, pentru că aşa am vrut, pentru că aşa am simţit şi pentru că aşa mi-a dictat conştiinţa!” Punct! Aici este marea problemă! Nu putem fugi să ne ascundem la nesfârşit în spatele votului secret, crezând că nimeni nu poate depista cum am votat? Dar poate că nu presa este cea care trebuie să îi judece pe aceşti oameni şi de aceea nici nu s-a repezit să o facă, ci alegătorii, electoratul, cei care au mers la vot şi au vrut MNMH în Consiliul Local. În faţa acestor oameni, care şi ei au votat tot secret, ar trebui să îşi facă trădătorii mea culpa! Iar dacă alegătorii îi vor înţelege, totul va reveni la normal!

2 comentarii:

  1. Buna ziua
    Imi cer scuze ca va deranjez insa va scriu pentru a va propune sa facem un schimb de linkuri - 3 way link exchange - in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://i-love-iasi.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Restaurante Iasi
    Daca doriti sa facem schimbul doresc sa-mi spuneti titlul linkului dumneavoastra( adresa mea de mail este iacob_ctin@yahoo.com).
    O zi buna va doresc

    RăspundețiȘtergere
  2. mincinoşi, prost,trădători,necinstit,hoţi!

    RăspundețiȘtergere

comentați