duminică, iunie 26, 2011

Interviu cu ambasadorul României la Belgrad


Un interviu în exclusivitate cu ambasadorul României la Belgrad, Ion Macovei, relevă o parte din curajul de a fi etnic român în Serbia de Răsărit

 „Românii din Serbia trebuie să aibă curajul de a se declara români!”

 Drumul către capitala Republicii Serbia este lung şi sufocat de o căldură aproape insuportabilă. Dar este şi interesant din multe privinţe, inclusiv cea a calităţii infrastructurii rutiere, a civilizaţiei din marile oraşe ale Serbiei şi a ospitalităţii fraţilor noştri români din ţara vecină. După câteva ore de trafic ingrozitor prin minunata capitală de pe Dunăre, o maşină a Ambasadei, condusă de un domn care ne spune cu mândrie că e oltean din Craiova, ajungem la Ambasada României, aflată pe strada Uđička din Belgrad, într-o vilă superbă, cu multă vegetaţie în jur. Ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al României în capitala Serbiei, Ion Macovei, vorbeşte despre imaginea luptei pentru identitate şi românism a românilor din Serbia, mulţi dintre ei denumiţi, pe nedrept, vlahi.

Reporter: Excelenţă, vin la dvs. după un periplu în inima Vojvodinei, la Novi Sad, unde se spune că românii sunt la ei acasă şi au toate drepturile din lume în materie de minoritate etnică. Ce îi diferenţiază de cei din Timoc, unde bătălia pentru identitate este cumplită? 

Ion Macovei: Aş spune că am unele rezerve asupra celor două situaţii. Este adevărat că în Vojvodina situaţia este diferită de cea din Valea Timocului, dar nu totul este ceea ce pare. Sunt câteva instituţii acolo care luptă pentru românism, iar aici aş sublinia Editura „Libertatea”, săptămânalul „Liberatatea”, de la Pančevo, dar sunt şi altele care doar mimează. Spre exemplu, vreau să văspun despre redacţiile în limba română de la televiziunea şi postul de radio din Novi Sad, unde pur şi simplu ştirile sunt cele traduse din ceea ce soseşte pe fluxul de informaţii al celor mai mari agenţii de presă din Serbia. În opinia mea, controlul sârbesc asupra a ceea ce se petrece acolo este puternic, iar organizaţiile sunt şi ele împărţite ca punte de vedere şi opinie.

Rep.: Da, dar ei cel puţin nu sunt nici vlahi, nici rumâni, ci români adevăraţi, iar drepturile lor sunt respectate, sunt ajutaţi de Consiliul Naţional al Românilor... 

I.M.: Aşa este, însă par să fi uitat de fraţii lor din Serbia de Răsărit. Au existat punţi de legătură, au fost oameni care s-au zbătut pentru promovarea intereselor românilor, dar ei au fost izolaţi, unii chiar distruşi, înlăturaţi. Un caz exemplificator este cel al lui Ion Cizmaş de la Vršeć

Rep.: Înţeleg că lucrurile nu sunt chiar atât de frumoase cum par în Vojvodina! Să revenim puţin la ceilalţi români,cei din Valea Timocului...

I.M.: Nu lucrurile nu sunt tocmai deosebit de frumoase niciunde, chiar dacă aici aparenţele sunt deosebite. În Timoc este jalea cea mare, acolo Consiliul Naţional al Românilor e ca şi inexistent, liderii de acolo nu pot face prea multe, iar românii noştri continuă să se declare vlahi şi să spună că patria lor mamă e Serbia. Românii din Valea Timocului trebuie să aibă curajul de a se declara români. Dacă devin români, ei vor avea tot sprijinul nostru, dacă nu, nu! 

Rep.: Excelenţă, dar ce îi împiedică? De ce e atât de greu să fie români până la capăt? 

I.M.: Este ceva incredibil, ceva ce pare, la prima vedere de neînţeles! Majoritatea sunt români doar când vin acasă în România, pentru a cere ajutor şi fonduri, iar atunci când revin în Serbia sunt vlahi. Sunt diverşi factori şi din ţară care influenţează asta. De exemplu, în Serbia au fost finanţate foarte multe proiecte pentru români, pe tradiţie şi folclor şi nu a ieşit nimic. Acum nu se mai dau bani decât pentru proiecte economice. România nu mai poate da bani la nesfârşit unor oameni care nu fac ceea ce trebuie cu ei, în interesul românilor de aici.

Rep.: Dar relaţiile bilaterale? Serbia doreşte să intre în procesul de preaderare, iar România trebuie să le reamintească despre respectarea drepturilor minorităţii româneşti?

I.M.: Este foarte adevărat! Relaţiile bilaterale dintre cele două state sunt extrem de dificile. Bătălia pentru românism şi identitate culturală şi religioasă a celor de aici este una pe termen lung. Problemele sârbilor, în ceea ce priveşte relaţia cu UE nu vor înceta până când nu vor înţelege să respecte cu sfinţenie acordul de la Copenhaga, privind drepturile minorităţilor. Ei se tem nu degeaba, ci pentru că istoria lor zbuciumată le-a oferit exemple dureroase. Exemplul Kosovo îi face să sufle acum şi în iaurt, cum spune proverbul acela românesc.

Rep.: Ce se întâmplă cu lupta românilor din Timoc? Ce pot face ei, totuşi?

I.M.: După cum am mai spus, ei trebuie să îşi ia soarta în propriile mâini şi să lupte pentru unitate între toate acele organizaţii, pentru identitate şi să se declare români la viitorul recensământ, să înţeleagă că noţiunea de vlah e una abstractă. Eu i-am ajutat de fiecare dată când am putut, iar preotul Bojan Alexandrovici poate confirma de câte ori am fost acolo pentru a nu permite demolarea bisericii sau interzicerea amplasării unor troiţe, pentru a aplana conflictul acela cu clopotniţa de la Šipikovo. Conştientizarea românilor asupra importanţei vitale a recensământului din octombrie este foarte stringentă acum!

Rep.: Excelenţa voastră, cum vedeţi viitorul relaţiilor bilaterale dintre România şi Serbia, chiar şi pornind de la acestă sensibilă temă discutată aici?

I.M.: România şi Serbia sunt ţări vecine care au nevoie una de cealaltă, dacă noi vom fi prieteni şi ne vom înţelege bine aşa cum ne-am înţeles totdeauna în istorie, vom avea o mai mare stabilitate în zonă. Trebuie doar să rezolvăm, în timp şi cu multă înţelepciune şi această problemă a românilor, fraţi ai noştri din Valea Timocului.

Lider de audienţă

Am observat cu profundă uimire că această știre foarte veche desigur, revine în aceste zile, în topul celor mai citite articole de pe blogul meu și, pentru a nu se crea confuzii, trebuie să precizez faptul că această stare de fapt nu mai corespunde demult realității!
da,la vremea aceea, RTS era LIDER DE AUDIENȚĂ! Dar acum nu mai este nimic, este zero barat, probabil la coada audiențelor și asta deoarece aici s-a prestat cel mai defectuos management media și cea mai tembelă politică! Așa că nu trebuie să vă faceți iluzii! Ceea ce citiți aici este o frumoasă amintire, gfreu de reeditat vreodată! AMIN!





După 5 ani şi jumătate de existenţă, nu şi-au zdrobit concurenţa, ci pur şi simplu au desfiinţat-o!

RTS lider incontestabil de audienţă în Mehedinţi

Profesionalism, implicare, dăruire, munca în echipă, obiectivitate şi multă – multă pasiune! Acestea sunt ingredientele celei mai frumoase poveşti de succes trăite vreodată de un post de televiziune local. Pe segmentul ei şi în judeţul ei, RTS are cea mai mare cotă de audienţă, comparabilă atât cu televiziunile locale concurente, cât şi cu celelalte televiziuni locale din România. RTS are audienţa de două ori şi jumătate cât toate concurentele sale – DATINA, GALAXY şi TELE 2, luate la pachet.

Radio Televiziunea Severin (RTS) înseamnă acum la cinci ani şi jumătate distanţă de prima emisie, o poveste a succesului incontestabil şi a cuceririi masive a audienţei, pe toate segmentele posibile. Profesionalismul, dăruirea, abordarea obiectivă a evenimentelor locale, implicarea în proiecte de asistenţă socială şi campanii umanitare, reportajele şi emisiunile de mare impact, emisiunile de ştiri, precum şi dezbaterile televizate, toate acestea au reuşit să aducă televiziunii RTS cel mai mare segment de telespectatori din judeţ, dar şi o audienţă, la nivel judeţean, comparabilă doar cu câteva dintre cele mai mari televiziuni din România. Primul studiu de audienţă, realizat profesionist şi ştiinţific, pentru staţiile locale de televiziune din România, de către o companie de prestigiu în acest domeniu, în perioada mai – iunie 2011, a subliniat ceea ce mehedinţenii ştiau deja, dar nu cifric şi procentual: RTS este liderul incontestabil de audienţă şi televiziunea preferată a mehedinţenilor. Pe locurile următoare în clasamentul celor apreciate televiziuni din Mehedinţi se găsesc, în ordine, la diferenţe foarte mari, DATINA TV, GALAXY TV şi TELE 2 TV. Toate acestea nu reuşesc împreună să acopere decât 42% din audienţa pe care RTS o capacitează singură.

Studiu profesional

Studiul pentru Audienţa Televiziunilor Locale (SATVL) a fost organizat împreună cu ARBOmedia şi realizat de DAEDALUS MILLWARD BROWN, o companie cu experienţă şi prestigiu în segmentul cercetărilor de piaţă. Studiul a analizat audienţa a 21 de televiziuni locale din 49 de oraşe ale României. Prin intermediul metodologiei CATI, au fost intevievate eşantioane reprezentative din fiecare oraş în parte şi pentru fiecare staţie TV locală analizată. Datele rezultate relevă interesul publicului pentru staţiile de televiziune locală, pentru ştirile şi evenimentele desfăşurate în plan local. Persoane active, cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani, din mediul urban, înregistrează un volum de vizionare semnificativ pe canalele TV locale. Celelalte televiziuni care au intrat în studiul de audienţă, alături de RTS sunt: TV Arad; Argeş TV; Unu TV Bacău; AS TV Bistriţa Năsăud; Tele M din Botoşani şi Iaşi; RTT Braşov; Campus TV Buzău; Banat TV Caraş-Severin; Alpha TV Cluj; CTV Constanţa; Artpress TV Dâmboviţa; Oltenia 3 TV Dolj; TV Galaţi; Acces TV Gorj; HD TV Hunedoara; Maramureş TV; Ştii TV Mureş; UNU TV Neamţ; Prahova TV; Nord Vest TV Satu Mare; Eveniment TV Sibiu; Bucovina TV Suceava; TVT 89 Timiş; Etalon TV Vâlcea şi Atlas TV Vrancea.

Lider incontestabil

În cuprinsul studiului, sunt cuprinse, în ordinea alfabetică a judeţelor de domiciliu, toate televiziunile locale auditate. RTS este singura în dreptul căreia scrie „LIDER INCONTESTABIL AL PIEŢEI TV LOCALE”. Televiziune cu profil general, distribuită prin antenă, satelit şi reţelele de cablu RCS & RDS, ENIASN, DIGI TROM SUD, RTS are 24 de ore de emisie şi cuprinde în grila de programe ştiri, divertisment, talk show-uri, emisiuni live de interes local. Acoperirea tehnică a staţiei TV arată faptul că 86% din populaţia oraşelor Drobeta-Turnu-Severin, Baia de Aramă şi Strehaia recepţionează acest canal de televiziune. De asemenea, 91,7% din persoanele intervievate în cadrul studiului de piaţă, în Mehedinţi, au ca sursă de informare pentru ştiri locale televiziunea, comparabil cu 53,6% - radio; 57,6% - ziarele şi 59% - internetul. Cifra procentuală, poate cea mai importantă în ecuazia unei televiziuni, este cea a componentei daily reach. Mai exact, aceasta arată faptul că numai într-o singură zi 32% din mehedinţeni, adică un număr de 23.560, vizionează programele TV ale staţiei RTS. Profilul telespectatorului, conturat de acest studiu scoate la iveală faptul că 60,4% din persoanele care au urmărit canalul RTS au venituri individuale de nivel mediu şi ridicat. 55,3% din telespectatorii RTS sunt bărbaţi şi 44,7% sunt femei. Categoria de vârsă dominantă a telespectatorilor RTS este cea cuprinsă între 35 şi 44 de ani (28%), urmată la cîteva procente de categoria de vârstă 25 – 34 de ani (22%). Circa 19,6% din telespectatori au între 45 şi 54 de ani, 18,6% au între 55 şi 64 de ani, iar 11,9% au între 15 şi 24 de ani. Audienţa extinsă arată faptul că 48.637 de persoane, adică un procent de 66,1%, vizionează staţia TV RTS, într-o săptămână.  Studiul mai arată şi un alt fenomen care relevă statutul de lider incontestabil al audienţei şi practic o performanţă inegalabilă. Este vorba de faptul că la capitolele daily reach şi audienţă extinsă, adică numărul de telespectatori care au răspuns că au urmărit RTS în ziua precedentă şi în săptămâna precedentă, RTS stă cel mai bine, comparativ cu ceea ce au obţinut celelalte televiziuni auditate, în judeţele lor. Iată doar cîteva exemple: În timp ce RTS are daily reach 32% (23.560 telespectatori) şi audienţa extinsă de 66,1% (48.637 telespectatori, alte televiziuni au: 25,6% cu 48.297 – 1 TV Bacău; 11,1% cu 24.594 –AS TV Bistriţa Năsăud; Tele M Botoşani – 21,4%; RTT Braşov – 15,9%; Banat TV Caraş-Severin – 24,5%; Oltenia 3 TV Dolj – 11,8%; Tele M Iaşi – 10,9%, iar exemplele care arată că RTS ale cel mai mare daily rech pot continua.

Concurenţa zdrobită, televiziunile centrale invidioase

Totuşi, cea mai bună dovadă a faptului că RTS a cucerit piaţa media din Mehedinţi şi nu numai, sunt cifrele şi clasamentele. Iar aici situaţia trebuie abordată pe două paliere distincte: în comparaţie cu celelate televiziuni locale din Mehedinţi şi în comparaţie cu posturile TV naţionale vizionate de mehedinţeni. În ceea ce priveşte concurenţa locală, aceasta este ca şi inexistentă, deoarece luate la pachet, DATINA TV cu TELE 2 şi cu GALAXY TV, acestea nu cuprin nici jumătate din audienţa RTS. În ceea ce priveşte concurenţa pe audienţă cu televiziunile centrale, doar PRO TV, Antena 1 şi Realitatea TV sunt în faţa RTS. Concret, la capitolul daily reach sau audienţa reach last day, RTS are 32% (23.560 telespectatori zilnic), pe locul al doilea este DATINA TV cu 6,1% (4472 de telespectatori zilnic), pe locul al treilea este GALAXY TV cu 3,7% (2575 de telespectatori zilnic), iar pe locul al patrulea şi ultimul este TELE 2 TV ci 3,5% (2575 de telespectatori zilnic). Pe celălalt palier, RTS se bate în audienţă cu televiziunile centrale preferate de mehedinţeni. Astfel, pe primul loc este PRO TV – 71, 9% (52.943 telespectatori zilnic), pe locul al doilea este Antena 1 – 52,5% (38.604 telespectatori zilnic), pe locul al treilea este Realitatea TV – 38,4% (28.256 de telespectatori), iar pe locul al patrulea este RTS cu 32% (23.560 de telespectatori).

„Televiziunea a început aici!”

RTS – televiziunea oraşului tău a emis pentru prima dată pe data de 7 octombrie 2005. „Este cel mai modern proiect media construit vreodată în acest oraş. De la bun început am stabilit standarde înalte prin care telespectatorii să aibă parte de programe TV de calitate şi avem curajul să spunem – Televiziunea a început aici!”, explică directorul RTS, colega noastră Ana Maria Urziceanu. RTS nu înseamnă, însă, numai televiziune. Alături de colegii noştri de pe segmentul TV, pe care îi felicităm din toată inima, în Trustul RTS mai sunt RADIO SEVERIN şi cotidianul „Informaţia de Severin”. Aşadar un pachet media complet, din care performanţa nu lipseşte la fel cu nici răsplata profesionalismului nu întârzie să apară. Tot ce s-ar mai putea spune, acum, când RTS a devenit liderulincontestabil al audienţei locale, este faptul că au fost ridicate la rang de principii trei cuvinte: „Speră! Visează! Împlineşte!”. RTS a mai avut parte, cu ceva timp în urmă şi de un alt studiu de audienţă, care releva faptul că „Stirile RTS” sunt în top cu o audienţă deaproape 80%. Acel studiu era făcut de ISOP Craiova.





luni, iunie 20, 2011

Stupid şi tendenţios

Stupid question

Fraţii siamezi din fruntea USL au mai găsit ceva de aruncat pe piaţă, pentru a-i arăta preşedintelui Traian Băsescu, câtă energie consumă ei zilnic pentru a capacita un întreg conglomerat politic în lupta cu un singur om politic. Aşa au inventat Ponta şi Antonescu întrebarea de referendum - „stupid question”. 

Victor Ponta şi Crin An­tonescu nu mai ştiu cum să procedeze pen­tru a-şi distruge singurul şi im­portantul duşman politic, pre­şedintele Traian Băsescu. Nimic nu le crează acestor doi politicieni siamezi mai multă spaimă şi nu le dă mai multe frisoane decât Traian Băsescu, cel care i-a învins de unul singur în decembrie 2009. Şi-au ales, de atunci, tot soiul de te­me preferate de contrao­fen­sivă, făcând apeluri disperate la televiziunile de casă şi la po­porul român, ameninţând cu suspendarea preşedintelui şi blocând, în repetate rânduri, lucrările Parlamentului. Cei doi au recurs şi la manipularea marilor centrale sindicale, la adu­cerea oamenilor la mitin­guri, cu autobuzele plătite de ei, la încercări de linşare a Gu­vernului şi la toate năzbâtiile din lume. Crin Antonescu a reuşit chiar să vorbească mai suburban decât băieţii de cartier şi chiar să se certe cu omul care l-a inventat şi l-a propulsat în fruntea PNL, Dinu Patriciu. Totul, dar absolut totul, pentru a capacita atenţia poporului român, frustrat de măsurile deosebit de dure aplicate, în disperare de cauză şi în beneficiul redresării eco­no­mice, de actualul Guvern. Şi se pare că, în multe din si­tuaţii, aceşti politicieni his­trionici, reuşesc să convingă oamenii cu soluţiile lor de gu­vernare fade şi himerice. Ponta şi Antonescu sunt actori po­litici care, conjunctural apar împreună, ţinându-se de mâ­nă, precum doi îndrăgostiţi, dar care, în altă situaţie, în care nu ar tremura de teama lui Traian Băsescu, s-ar sfâşia reciproc. Nimic din ceea ce scot pe piaţă aceşti politicieni şi prozeliţii lor din teritoriu nu are substanţă, nu are justi­ficare şi fundament economic, dar are populism şi sună plăcut în urechile celor care suferă de pe urma măsurilor dure. Aceşti lideri mincinoşi nu vor, însă, să explice celor că­rora le râd în faţă şi le promit relansare şi soluţii mi­raculoase, că actuala neno­rocire prin care au trebuit să treacă românii, pen­tru a le fi salvată ţara de la colaps şi prăbuşire de tipul grecesc, ir­landez sau por­tughez, actuala criză a fost generată chiar de mentorii lor, aflaţi la putere ani de zile în România. Ultima găselniţă a celor doi politicieni este lan­sarea unei întrebări stupide, dar mai ales tenden­ţioase, la un aşazis referendum imaginat de ei prin judeţele patriei. Ast­fel, întrebarea pe care preşe­dinţii de consilii judeţene pesedişti şi liberali ar trebui să o lanseze în judeţele conduse de ei este „Sunteţi de acord ca judeţul dumnea­voastră să fie des­fiinţat de preşedintele Tra­ian Băsescu?” O inepţie mai mare ca asta nici nu poate fi ima­ginată, deoa­rece încărcă­tu­ra de grotesc, stupizenie şi ten­denţiozitate a acestei întrebări este maximă. Nu preşedintele României desfiinţează sau înfiinţează judeţe, nu el poate face asta în mod direct, ci exis­tă alţii care pot face asta! Pre­şedintele a făcut doar o pro­punere, pe care a şi mo­tivat-o! Este ini­maginabil cum aceşti politi­cieni pot crea o psihoză ge­nerală, aruncând în dez­ba­terea unui referendum jude­ţean o teză potrivit căreia oa­me­nii sunt în pericol de a li se des­fiinţa judeţul de către Tra­ian Băsescu! Această teză sea­mănă puţin a paranoia, sub aspect politic. La fel de in­cre­dibilă este şi altă declaraţie, ceva mai proaspătă, a lui Vic­tor Ponta, potrivit căreia, dacă se vor desfiinţa actualele ju­de­ţe, ele vor fi reînfiinţate imediat după ce PSD revine la putere. Această ultimă chestiune sea­mă­nă cu o promisiune de ge­nul „Dacă venim noi, putem fa­ce absolut orice, chiar şi să vă ducem în excursie pe pla­neta Marte!”. Rămâne, totuşi, de văzut cât vor crede oamenii din toate prostiile acestea şi din toate declaraţiile dema­go­gice rostite fără nico acoperire mă­car logică, dacă nu şi realis­tă.

luni, iunie 06, 2011

O falsă problemă

 

Campanie electorală cu ANI în braţe

De vreo câteva zile, o suită întreagă de cârcotaşi, fie că sunt ziarişti, politicieni sau simpli cârcotaşi, se dau de ceasul morţii, nemaiputând de grija primarului Constantin Gherghe, despre care spun că nu mai poate candida şi că va pleca de la Primăria Severin. Nu aş fi vrut să tratez subiecte de genul acesta, dar e cazul să lămurim puţin lucrurile.

În primul rând, primarul severinenilor a fost ales democratic şi masiv în anul 2008, iar de atunci, în cei trei ani care au trecut, imaginea şi aspectul municipiului reşe­dinţă a judeţului Mehedinţi sunt de nerecunoscut. Pentru cei care se întorc în Severin, du­pă mulţi ani distanţă, impactul es­te şocant chiar. Dacă noi, cei care am văzut şi am simţit filă cu filă, cum s-a scris istoria re­devenirii şi a reînvierii acestui colţ de ţară, suntem entuzias­maţi, despre cei care au lăsat, atunci când au plecat, aici, o ruină de oraş, iar acum găsesc, la întoarcere, o bijuterie, entu­ziasmul este cu atât mai mare. Şi toate aceste lucruri, clădite cu multă implicare, sunt rodul unei colaborări excelente între primarul Constantin Gherghe şi majoritatea PDL din Consiliul Local. Acest primar, căruia cu siguranţă, peste ani şi ani îi vom vedea numele înscris peste o stradă sau peste un cartier local, a scris istorie şi a revo­lu­ţionat ideea de bun gospodar. Să nu uităm că în perioada care a trecut, primarul Constantin Gherghe, ajutat şi sprijinit de cei treisprezece consilieri mu­nici­pali ai PDL, dar mai cu sea­mă de parlamentarii demo­crat liberali Mihai Stănişoară, Doiniţa Chircu şi Cornel Ghiţă, a demarat şi realizat obiective la care altădată nu puteam decât visa. Oamenii aceştia au adus în municipiu peste 60 de milioane de euro, au schimbat com­plet in­tră­rile în municipiu, au adus fon­duri europene pen­tru reabili­ta­rea Palatului Cul­tural „Theo­dor Costescu”, a Cetăţii Medie­vale a Severinului, a Muzeului Porţilor de Fier, a Castelului de Apă şi fonduri pen­tru asfaltarea tuturor stră­zilor municipiului. Numai cretin sau prea ciufut să fii, să nu recunoşti că Severinul în care tata moşu – Constantin Dinu, nu a făcut nimic timp de 12 ani, s-a schimbat complet şi a că­pătat un aspect proaspăt, mo­dern şi european. Dincolo de toate acestea, Constantin Gher­ghe este şi va rămâne primarul cu cel mai mare capital de încre­dere, la fel cum senatorul Mihai Stănişoară este demnitarul local al cărui capital de încredere nu l-a egalat nimeni până acum. În aceste condiţii, în ultimele zile, s-au trezit câţiva frustraţi să se lamenteze, pentru a-şi masca bucuria malefică, pe marginea unui comunicat destul de imprecis postat pe site-ul ANI. Nu intrăm în amănunte, aici şi acum, pentru că e mai puţin important ce fel de valuri face ANI, o instituţie în care, de exem­plu, o soaţă a unui politician originar de prin preaj­mă, zburdă, o instituţie care încă nu ne-a spus nimic până în prezent despre dosarul Brăgaru, dar care, iată, dă verdicte, în cazul unui primar care a schim­bat fundamental ideea de prim-gospodar şi care a transformat Severinul în oraşul pe care ni-l doream cu toţii. Pe de altă parte, să ne amintim că problema acelei incompatibilităţi a prima­rului Gherghe a fost tranşată cu multă vreme în urmă, iar în con­ferinţa de presă pe care a con­vocat-o, primarul seve­rinenilor a prezentat hotărâri ju­decă­toreşti definitive şi ire­vocabile. Res­tul e diver­siune! Sau cam­panie electorală! Dar parcă prea e devreme pentru o deşănţată campanie, mai ales că această campanie încearcă să mintă severinenii că nu se vor mai putea bucura de pri­marul lor. Spune o vorbă ro­mânească, plină de înţelep­ciune, că nu mor caii, când vor câinii! Să lămurim lucrurile, spunând că primarul Cons­tantin Gherghe poate candida şi că interdicţia aceea de care vor­beşte ANI nu se aplică funcţiilor cu caracter elec­tiv. Constituţia României dă dreptul oricărui cetăţean român să aleagă şi să fie ales, singurele excepţii fiind acelea în care drepturile elec­torale sunt res­tric­ţionate, din cauza săvârşirii unor fapte penale, ceea ce nu e cazul! Aşadar, primarul Gher­ghe tră­ieş­te, este la fel de pu­ternic şi de hotărât, iar la­mentările „filo­sofilor în materie de ANI” pot face totuşi ceva: îi vor creşte po­pularitatea!